Home Bawimy się i uczymy na odległość Grupa II

Grupa II

06.04. -10.04.2020r. Zabawy Wielkanocne z rodzicami

 

Cele ogólne:
•rozwijanie mowy i myślenia dziecka
•zapoznanie z tradycjami związanymi z Wielkanocą;
•zachęcanie do czynnego udziału w przygotowaniach do świąt.
Cele operacyjne:
•dziecko odpowiada na pytania dotyczące tekstu
•wymienia tradycje wielkanocne takie jak: malowanie jajek, przygotowywanie koszyczka wielkanocnego, śniadanie wielkanocne

1. Rodzicu przeczytaj dziecku opowiadanie, a następnie zadaj pytania:
1. Co robiło słonko?
2. Kogo obudziło jako pierwsze, drugie...?
3. Dlaczego słonko budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?
4. Jakie święta się do nas zbliżają?


Opowiadanie „Bajeczka wielkanocna” A. Galicy
Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
- Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?
A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
- Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.
- Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.
Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
- Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
- Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
- Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
- Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
- Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
- Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.
A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.
Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
- Co to? Co to? – pytał Zajączek.
- Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
- To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:
- W wielkanocny poranek, dzwoni dzwonkiem baranek. A kurczątko z zającem podskakuje na łące. Wielkanocne kotki robiąc miny słodkie. Już wyjrzały z pączka, siedzą na gałązkach. Kiedy będzie Wielkanoc wierzbę pytają.


2. Teraz zapraszamy na krótką gimnastykę. Pamiętajcie ruch to zdrowie. Link poniżej ułatwi Wam zabawę.
https://youtu.be/S5TFdKc6TB4


Proponujemy kilka zabaw ruchowych. Zachęcamy do wspólnej zabawy z dzieckiem.
Wyścig z jajem
Potrzebna będzie łyżka - drewniana lub zwykła, i jajko (oczywiście można jajko zastąpić czekoladowym, plastikowym, styropianowym, piłką lub czymkolwiek innym). Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Żeby nie było tak łatwo i przyjemnie, możemy mierzyć czas, zorganizować wyścig, zaproponować konkretny sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach, na piętach, na bokach stóp, dołożyć przeszkody na które nie wolno nadepnąć, zawiązać oczy, z jajkiem między kolanami itd. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.
Oczywiście potem następuje zamiana i rodzice wykonują powyższe zadanie na czas.


Zajączkowy tor przeszkód
Można go ułożyć z poduszek, z butelek wody, ustawić krzesła lub każdy innym przedmiot. Uczestnicy pokonują ją kicając, zamiast po prostu biec. Wygrywa ten zajączek, któremu uda się pokonać trasę w najkrótszym czasie (odmierzamy czas lub ścigam się równocześnie z dzieckiem).


Mały ninja
Mały ninja, człowiek pająk, możemy nazywać jak chcemy. Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę. Powodzenia!

3. Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem o tradycjach wielkanocnych np.
• Jakie znasz tradycje świąt Wielkanocnych? (święcenie koszyka, robienie pisanek, biały obrus, wielkanocne śniadanie, śmigus-dyngus).
Jeżeli dzieci będą miały trudność z podaniem zwyczajów świątecznych, to można  zasugerować je zagadkami, np.:
• Wysyłamy je tym, z którymi nie możemy byś w święta, a których darzymy szczególną miłością i sympatią, życząc zdrowych, pogodnych świąt.(kartki świąteczne)

• Świecimy je na tydzień przed Wielkanocą. Są barwne, kolorowe zrobione z gałązek wierzby, bazi lub sztucznych kwiatów.(palma wielkanocna)

• Przeważnie jest biały i na stole leży. Kładą na nim sztućce, stawiają talerze (obrus)
• Jak się nazywa jajko malowane co na Wielkanoc się przydaje. (pisanka)   

• Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą. Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą (kurczątka)   

• Upleciony ze słomy, wikliny chętnie nosi owoce, jarzyny. Grzyby też z lasu przyniesie oraz pisanki i baranka poniesie czasem. (koszyk) 

• Ma długie uszy futerko puszyste. Ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek. (zając)

4. Rodzicu! Zbliżająca się Wielkanoc to czas wspólnej zabawy i eksperymentów.
Razem z dzieckiem możecie malować jajka wykorzystując do tego naturalne przyprawy jak kurkuma albo warzywa np.  buraki, cebula. Link poniżej przedstawia jak można inaczej pomalować jajka.
https://mojedziecikreatywnie.pl/2019/04/naturalne-barwienie-jajek-nasze-eksperymenty-w-kuchni/
O obrotach  jajek
Przygotujcie  dwa jajka – surowe i ugotowane. Razem z dzieckiem sprawdźcie, które z jaj jest cięższe, czy są takiej samej wielkości i czy wydają jakiś dźwięk gdy się nimi potrząśnie. Następnie pobawcie się w „wyścigi jaj”! Zasady wyścigu są proste, wystarczy po wypowiedzeniu hasła: „do kręcenia … gotowi … start!” zakręcić jajkami i sprawdzić, które z jajek kręci się szybciej i dłużej.

Jajko w solance
Teraz sprawdźcie czy jajko potrafi pływać! Wrzucamy jajko do wody i oczywiście mimo dużej siły perswazji, próśb i gróźb – opada na dno. Wyjmujemy topielca, a do wody dosypujemy soli, a potem jeszcze więcej soli i jeszcze więcej (w sumie 10 łyżek). Wkładamy jajko ponownie i teraz pięknie pływa przy powierzchni! Dzieci mogą dolać wody do solanki, ale należy to zrobić delikatnie  po ściankach. W innym wypadku jajko obniży swoją pozycję. Gdy się jednak  postarają zrobić to dokładnie, jajo będzie pływało w tej samej części słoika co przed dolaniem wody.

Jajko w occie
Zanurzamy jajko w occie. Po 24 godzinach, uzyskamy efekt na jakim nam zależało! Pozbędziemy się skorupki! Teraz dzieci będą mogły spokojnie przyjrzeć się wnętrzu surowego jaja, a nawet trochę nim porzucać. Możecie to dokładniej zaobserwować oglądając je pod światłem słonecznym (uwaga jajko jest śliskie i może się Wam wysunąć – my tak straciliśmy jedno) lub latarki. Dzieci od razu pokażą gdzie jest białko, a gdzie żółtko!

Możecie także zrzucać jajko z niewielkiej wysokości na blat i sprawdzać czy odbija się jak piłeczka kauczukowa lub zgniatać je lekko w dłoniach.


5. „Dopasuj cienie” oraz „Co tu nie pasuje” – ćwiczenia doskonalące percepcję wzrokową i spostrzegawczość.
Dopasuj cienie
Rodzicu jeżeli możesz wydrukuj załączone karty pracy. Jeśli nie, postaraj się narysować proste elementy (np. jajko, koszyk, głowa zająca itp.) oraz ich cienie.
Dzieci za pomocą linii łączą cienie do szablonów.

Co tu nie pasuje
Rodzicu jeżeli możesz wydrukuj załączone karty pracy. Jeśli nie, ułóż wybrane przedmioty obok siebie w szeregu, dokładając jeden lub dwa przedmioty nie pasujące tematyką do pozostałych. Zadaniem dziecka jest wybrać te przedmioty, które tu nie pasują.


6. Rodzicu! Włącz kilka razy piosenkę dziecku i postarajcie się ją wspólnie zaśpiewać
https://youtu.be/OTPObfVuHCY

7. „Kolorowe jajka” – zabawy matematyczne. Doskonalenie liczenia.
Rodzicu jeśli możesz wydrukuj karty pracy.
Dziecko liczy ile jednakowych jajek/kurczaków jest na obrazku. Zaznacza ich liczbę w odpowiednim kole za pomocą kropek lub kresek, czyli: 1 jajko to 1 kreska lub 1 kropka, 2 jajka to dwie kreski lub kropki, 3 jajka to 3… Następnie dziecko określa których jajek/kurczaków jest najmniej, a których najwięcej oraz określa  o ile więcej, o ile mniej.

Jeśli nie możesz wydrukować kart spróbujcie wykorzystać dostępne takie same zabawki lub przedmioty powtarzające się w większych ilościach, np. klocki, samochody, łyżki, klamerki itp. Postępujemy zgodnie z poleceniami umieszczonymi powyżej (rodzice sami układają przedmioty). Możemy przy okazji utrwalać z dzieckiem kolory.


8. Dekoracje wielkanocne – prace plastyczne.
Rodzicu! Oto kilka propozycji prostych dekoracji wielkanocnych, które możecie zrobić razem z dziećmi. Większość z nich spokojnie możecie włożyć do święconki, postawić na stole wielkanocnym albo w formie kartki wielkanocnej podarować komuś bliskiemu. Mamy tutaj wiele zabaw sensorycznych, obcowanie z różnymi fakturami, pobudzanie wyobraźni, ćwiczenia małej motoryki, ale przede wszystkim świetną zabawę dla całej rodziny :)
Zatem przygotujcie klej, farby, pędzle i dobre chęci.
Kurczak z krepiny
Wycinamy jajowaty kształt. Dziecko rozsmarowuje klej i na to przykleja ścinki krepiny. Potem wystarczy dokleić oczy i dziobek.

Paluszkowe zajączki
Dziecko robi plamki umazanym w farbie paluszkiem, a potem dorysowuje uszy, wąsy, łapki. I mamy zajączki :)

Paluszkowe kurczaczki
Na tej samej zasadzie robimy paluszkowe kurczaczki. Do narysowania nóżek możemy wykorzystać cienki pisak.

Wielkanocny zajączek
A tutaj odciśnięta mała rączka. Dzieci dorysowują środki uszu, nosek, wąsy i oczy.

Baranek
Jeszcze jedna paluszkowa twórczość to baranek. Dziecko paca paluszkiem umazanym w farbie po kartce i do tego dokleja łepek i nogi. Opcjonalnie zamiast paluszka może to być wacik lub korek umazany w farbie.

Zajączek z rolki
Rolkę po papierze toaletowym albo malujecie farbami albo obklejacie jakimś papierem. Do tego wystarczy dokleić uszy, oczy, nos, zęby i wąsy




DROGIE DZIECI!!!          SZANOWNI RODZICE!!!
JEŻELI MACIE JESZCZE CZAS I PRZEDE WSZYSTKIM CHĘCI ZACHĘCAMY DO WYKONANIA PROSTYCH ĆWICZEŃ GRAFOMOTORYCZNYCH ORAZ DO WSPÓLNEGO ĆWICZENIA „ZAPINANIA GUZIKÓW”


Karty grafomotoryczne – rysuj po śladzie. Pamiętaj, aby nie odrywać kredki od Kartki.

Nauka samodzielności - Zapinanie guzików bez pośpiechu
Naukę zapinania guzików można zacząć ćwiczyć z dzieckiem w czasie zabawy, kiedy jest zrelaksowane, skupione i ciekawe. Jednym z łatwiejszych sposobów ćwiczenia tej umiejętności jest przygotowanie prostej zabawy, która będzie wymagała od dziecka operowania paluszkami, precyzji ruchów, radzenia sobie z przewlekaniem czy przekładaniem. Jeśli widzimy, że nasze dziecko chciałoby już samo zapinać guziki, ale sobie nie radzi, to z pewnością taka forma zabawy będzie pomocna.
Materiały
pudełko po jajkach
gumki recepturki x5
zakrętki po deserach owocowych w tubkach dla dzieci lub guziki
sznurek lub klej na gorąco
coś do robienia dziurek

I. Pudełko po jajkach odwracamy do góry dnem.
Do jednego z rzędów przyklejamy lub przywiązujemy zakrętki.

II. Do drugiego przyczepiamy gumki recepturki.

Zalety
Ćwiczenie umiejętności zapinania guzików przez zabawę.
Ćwiczenie wspomagające rozwój motoryki małej.
Zabawka pomaga dziecku zrozumieć jak działa zapinanie guzików.

Opracowała:
Edyta Kurowska
Marta Strzemkowska

 

 



30.03. – 03.04.2020r. Wiosna w domu i na podwórku.


Cele ogólne:

- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną

- poznanie etapów sadzenia wybranych roślin (cebula, fasola, rzeżucha)


Cele operacyjne:

- dziecko odpowiada na pytania dotyczące utworu

- dziecko rozpoznaje krokusy i przebiśniegi spośród innych kwiatów

- dziecko wymienia przedmioty, które nie pasują do pozostałych.



1. Słuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej „Szukamy wiosny"

Rodzicu przeczytaj dziecku opowiadanie, a następnie zadaj pytania:

Jak wyglądał park?

Czego dziewczynki szukały w parku?

Jakie oznaki zbliżającej się wiosny znalazły?


https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://za-kulisami-przedszkola.blogspot.com/2014/03/szukamy-wiosny-h-zdzitowiecka.html%3Fm%3D1&ved=2ahUKEwiwnb_AubPoAhVumIsKHTlGCsIQFjAAegQIBBAB&usg=AOvVaw0aFp0k8EAHcI5TRF88E5vx&cshid=1585064565394



2. „Kwiaty pod ochroną".

Rodzicu pokaż dziecku zdjęcia wiosennych kwiatów

Krokus

Przebiśnieg

Pierwiosnek


Wyjaśnij, że są to kwiaty pod ochroną czyli nie wolno ich zrywać, deptać. Dziecko dzieli nazwy kwiatów na sylaby np. kro-ku- sy. Może klaskać, tupać. Zapytaj się ile jest sylab w nazwie.



3. Zabawa „Co tu nie pasuje?" lub „Co tu pasuje?” -  zabawa z segregowaniem kształtuje umiejętność analizy i syntezy wzrokowej, uczy samodzielnego podejmowana decyzji i pozwala na fajne spędzenie wspólnego czasu.

Do pudełka wkładamy po kilka pasujących do siebie tematycznie przedmiotów np. kredki, piłeczki, ludziki, auta, kucyki, gumki do włosów, klocki itp. Następnie układamy je obok siebie w szeregu, dokładając jeden lub dwa przedmioty nie pasujące tematyką do pozostałych. Zadaniem dziecka jest wybrać te przedmioty, które tu nie pasują. Początkowo pokazujemy dziecku i opowiadamy, o co w tej zabawie chodzi, a po chwili dziecko zaczyna samo analizować i wybierać odpowiednie przedmioty.


Układamy w szeregu kilka pasujących do siebie przedmiotów, a następnie prosimy dziecko, aby poszukało w pudełku - “Co tu jeszcze pasuje?” Michałek wybiera np.: kolejną piłeczkę czy autko.



4. „Przebiśniegi" - praca plastyczna doskonaląca sprawność manualną.

z płatków kosmetycznych - potrzebujemy: niebieskiej i zielonej kartki papieru, płatków kosmetycznych, kleju, nożyczek.

Na początku z płatków wycinamy kwiatki. Z zielonego papieru wycinamy łodygę i listki i przyklejamy do niebieskiej kartki bazowej. Płatki naklejamy na górze i na dole. Górne to kwiatki, a na dole śnieg.


papierowe - potrzebujemy: białego i zielonego papieru, nożyczek, kleju.

Zielony papier składamy na pół i wycinamy łodygę z liśćmi; rozkładamy. Z białego papieru wycinamy kielichy przebiśniegów i przyklejamy do łodyżek.



5. „Poćwiczmy razem"

Zapraszamy do wspólnego wykonania ćwiczeń. Pamiętajmy ruch to zdrowie. Wystarczy tylko trochę miejsca w pokoju i oczywiście chęci.

Link poniżej ułatwi zabawę.


https://m.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8



6. Piosenka „Kwiatki, bratki” do wspólnego śpiewania i tańczenia


https://www.youtube.com/watch?v=KoAEIDEzG3Y&fbclid=IwAR3-3bQNaNIaXVXkwZUQyjoNxmgjd_Bu2Xkq3dZMXwtVLnBjqryJmiotYVg



7. Słuchanie opowiadania M. Kownackiej „Jak dzieci wiosnę przyspieszyły?”

Rodzicu przeczytaj dziecku opowiadanie, a następnie zadaj pytania dotyczące treści wysłuchanego utworu:

Co dzieci robiły w swojej Sali?

Co potrzebowały do zrobienia zielonego ogródka na oknie?

Co należy zrobić aby roślinki urosły?



8. „Domowy ogródek" - może macie ochotę zrobić w domu doświadczenie?

Rodzicu wspólnie z dzieckiem możecie posadzić:

Rzeżuchę - wystarczą do tego nasiona, waciki( lub wata), talerz lub pojemnik po serku. Ułóżcie waciki na talerzu, polejcie trochę wodą, wsypcie ziarna rzeżuchy i ponownie podlejcie wodą. Odstawcie w ciepłe, słoneczne miejsce.


Szczypiorek - potrzebujemy słoiczka, szklanki, po prostu przezroczystego naczynka aby móc obserwować stan wody i czy roślina się od dołu nie psuje. Naczynie dopasowujemy do rozmiaru cebuli, wystarczy aby dół był zanurzony, reszta może wystawać ponad.  Patyczek plastikowy wkładamy między cebulę a ściankę słoika żeby ta zbyt mocno nie przywierała i nie gniła. Cebulki uśpione wypuszczają listki ok 2/3 tygodni od wsadzenia do naczynia, natomiast te z już wypuszczonymi rosną po prostu w oczach. Jeśli zaobserwujemy, że na dnie słoiczka jest już znikoma ilość wody to po prostu dolewamy ale tylko na dno aby korzonki były zanurzone a bulwa nie namoczona.

Lub wsadzamy cebule do pojemnika (może być np. po serku) z ziemią i systematycznie podlewamy.


Fasola – potrzebujemy 3 nasiona fasoli (proponujemy fasolę "Jaś", bo nasiona są duże i dobrze widoczne są ich wszystkie części oraz zmiany w nich zachodzące, inne odmiany są również dobre), słoik 0,25 l, podstawka, miseczka pod słoik, gaza, gumka recepturka.

Gazę złożoną 2-krotnie naciągamy na słoik i przymocowujemy do niego gumką. Palcem wciskamy gazę do środka słoika, tak, aby powstał dołek, w którym należy umieścić nasiona. Do słoika wlewamy wodę tak, aby nasiona były stale wilgotne. Gaza nasiąka wodą i za jej pośrednictwem woda spływa do spodeczka. Z tego względu należy kilka razy dziennie uzupełniać wodę w słoiku, aby zapewnić nasionom ciągły dostęp wilgoci. Gdy pojawią się korzenie nie będzie konieczne tak częste uzupełnianie wody.


Opracowała:

Marta Strzemkowska

Edyta Kurowska


 

 




25 - 27. 03. 2020r. Pierwsze oznaki wiosny.




Zabawy z rodzicami na czas przerwy pracy w przedszkolu
Cele ogólne:
- poznanie kolejnej pory roku- wiosny oraz jej charakterystycznych zjawisk

Cele operacyjne:
- dziecko śpiewa piosenkę pt. Maszeruje wiosna
- dziecko rozwiązuje zagadki słowne
- dziecko dopasowuje klocki do narysowanych kształtów i podstawowych kolorów
- potrafi złapać makaron za pomocą słomki lub patyczka
- wykonuję pracę plastyczną bazie za pomocą dostępnych materiałów




1. Piosenka "Maszeruje wiosna"
https://youtu.be/yNLqW1kp9Pw



2. Wiersz "Bazie" do nauki pamięciowej
Stoją bazie kotki
W  wiosennych wazonach
Ciężka była praca
Lecz jest nagrodzona
Warto było ćwiczyć
Nasze palce małe
Bukiety z baziami
Wyszły doskonałe



3. Praca plastyczna „Bazie w wazonie”




4. Zabawa ruchowa "Kwiatki"
Dzieci ustawiają się w parach (lub pojedynczo), twarzami do siebie.
Trzymają się za ręce i klęczą z pochylonymi głowami. Są płatkami kwiatów.
Podczas cichej muzyki "kwiatki  śpią" (skulone na dywanie). Przy zmianie muzyki na  głośniejszą- dzieci wolno prostują się, powoli unoszą ręce, stają wysoko na palcach i lekko przechylają się , ilustrując rozwijanie się kwiatów.




5. Zabawa klockami:
Rodzicu wyjmij klocki i na kartonie lub na dużej kartce obrysuj je takimi kolorami w jakich one są (wg wzoru).Rozrzuć wokół  kartki te klocki (mogą być w różnych kształtach) i poproś dziecko, aby dopasowało odpowiednie klocki kolorem i kształtem do rysunków.




6. Zagadki pogodowe:
Rodzicu zadaj dziecku zagadki, jeśli będzie miało kłopoty z odpowiedzią użyj podpowiedzi.



· Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy.
Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy.
/ SŁOŃCE/
· Jaka to pierzynka biała, nie z pierza, ale z wody powstała?
Płynie po niebie, znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna,
Będzie z niej padał deszcz.
/CHMURA/
· Nie deszcz i nie grad, pada z nieba, bieli świat.
Biały jest jak mąka, albo drobna kasza
Gdy zaściele ziemię na sanki zaprasza.
/ŚNIEG/
· Co to jest odgadnij!
Pada z chmury na dół.
Jest tylko na dworze. Suchy być nie może!
/DESZCZ/
· Jasny zygzak na ciemnym niebie,
Może podczas burzy przestraszyć i ciebie!
/PIORUN, BŁYSKAWICA/
· Szumi, gwiżdże, czasem gna. Skąd i dokąd? Kto go zna?
Dmucha, szarpie, czasem rwie. Po co? Za co? Kto go wie?
/WIATR/


Z czym kojarzą wam się te odgadnięte hasła?
Jaką pogodę najbardziej lubicie i dlaczego?
Jaki rozpoczęliśmy miesiąc?


7. Zabawa „Łowienie rybek”
https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/06/lowienie-rybek-zabawa-dla-dzieci/

opracowała:
Edyta Kurowska
Marta Strzemkowska